mandag 12. oktober 2009

Lysglimt i hverdagen

Nå er det lenge siden jeg har "blogget." Men nå har jeg funnet ut at det må jeg gjøre noe med. Jeg har de siste dagene fulgt en av mine venner på facebook som nå for ikke lenge siden startet å blogge. Heter det egentlig å blogge? Hmmm det må jeg undersøke. Men, Marit som hun heter, startet sin blogg for noen dager siden og det den handler om er og hver dag skrive litt om minst en positiv ting som har skjedd i løpet av dagen. Vi har vel alle før eller siden dager og perioder i livet som er tyngre å komme gjennom enn andre og derfor må da det å skrive om en positiv ting hver dag være genialt, tenker jeg. For uansett hvor tung, trist og svart dagen er, hvis vi virkelig tenker etter hva som har skjedd den dagen er jeg helt sikker på at noe har vært positivt. Og skulle det nå være en dag da hvor man virkelig ikke klarer å finne dette lille positive lysglimtet så får man heller skrive om det. Jeg er i utgangspunktet en veldig positiv person så jeg er sikker på at jeg skal klare å finne et lysglimt hver dag fra nå og et år fram i tid. Jeg er også helt sikker på at når man først har startet en sånn tankegang så tror jeg at man kan komme til å stoppe litt opp i hverdagen når ting skjer og tenke at: Oi her var det da et positivt lysglimt jeg kan blogge om.
Så, herved er Kindereggets lille blogge-prosjekt startet. Innlegg om dagens lyspunkt kommer når dagen har blitt litt eldre.

Ha en fin dag i sola :)

3 kommentarer:

  1. Oioioi.... ble overrasket når jeg plutselig så at du hadde blogget igjen.. Håper dette er starten på noen godt!! ;)

    Dagens positive ting er NYE GARDINER, BLOMSTER OG BLOMSTERPOTTER hos meg!!!! Stas med litt forandring... :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg, dette var jo smart, så kan vi andre legge inn våre positive opplevelser. Hi hi hi.Det er klart at det er en eller flere positive ting i løpet av en dag. Det er jo som du sier, bare man setter fokus på det og ikke bare luller seg inn i det negative.For det er jo det vi fleste gjør. Bare det som å kunne stå opp om morgene å få begynt med forskjellige gjøremål er for meg veldig positivt.For det er ikke alltid slik. Dagens: Skal ta med svigerdatter og barnebarn i den nye svømmehallen på stange.Stå på Marianne og lykke til med bloggen.:):):)

    SvarSlett
  3. Jepp Marianne, dette er starten :) Har lovet meg sjøl å skrive litt hver dag da et helt år så får jeg nå se hvordan man løser det etterhvert :)

    Og tante, du må gjerne legge inn dine positive lysglimt her. Jeg deler gjerne med deg. Og ja, når man tenker på det burde man overhodet ikke ha noe negativt å komme med...

    SvarSlett