søndag 18. oktober 2009

Sprøstekt honningbiff.

Idag har jeg hatt en veldig sånn sløv søndag. Eneste fornuftige jeg har gjort er egentlig å vasket 1 maskin med klær samt lest og pugget og lest og pugget, og tatt et ukjent antall teoriprøver på nett. Utenom det har jeg ikke gjort noen verdens fornuftig ting. Ikke en gang laget middag.

MEN, mat ble det allikevel. For jammen tok gubben på seg spanderbuksene og spanderte middag på oss ute idag. Jeg er veldig glad i kina-mat jeg. Og selvsagt har jeg en favoritt-rett jeg spiser hver gang jeg er der. Nemlig sprøstekt honningbiff. Det er såååå godt. Det var et par år jeg jobbet på Lillehammer og de to årene var jeg og min kollega på denne restauranten og spiste sprøstekt honningbiff hver 3.helg når vi hadde jobbehelg. Vi ble til slutt så kjent der at vi trengte ikke bestille engang, kelneren visste hva vi skulle ha. Sprøstekt honningbiff uten paprika og selleri. Men de siste gangene vi har vært der har liksom ikke forventningene stått helt til virkeligheten. Den utrolig gode smaken har liksom ikke vært der, og jeg har forsåvidt reist skuffet hjem. Jeg vet at det er forskjell på de som kokker på denne restauranten men det har liksom aldri vært så stor forskjell på smaken som de siste gangene. Så jeg hadde egentlig bestemt meg sist vi var der at jeg ikke skulle bestille min yndlingsrett mer. Jeg har tenkt som så at det går jo an å prøve noe annet og.
Tanker og handlig går ikke bestandig hånd i hånd så jeg gikk på samme smellen idag igjen og bestilte sprøstekt honningbiff uten paprika og selleri. Og idag ble jeg absolutt ikke skuffet! Det smakte helt himmelsk. Den gode, søte smaken og det sprøstekte deilige kjøttet var akkurat helt perfekt sånn det skulle være. Mmmmmmm. Problemet når man får så god mat er at man spiser altfor fort også er nytelsen over på et blunk. Nå spiser jeg med pinner jeg da når jeg er på kina-restaurant så det er begrenset hvor fort jeg får spist, men idag syns jeg det gikk altfor fort allikevel. Så da vi kom til desserten var det nesten slik at jeg hadde lyst til å spørre om det gikk an å få sprøstekt honningbiff også til dessert. Men da trodde min sønn at hans mor var blitt sprø. Derfor ble det frityrstekt banan og is. Også det er helt utrolig godt. Mmmmmm, denne lever jeg på i mange dager.

Neste gang dere er på kina-restaurant, sjekk menyen om de har sprøstekt honningbiff.

1 kommentar:

  1. Hørtes deilig ut :D
    Men må bare si det : man kan ikke spise med kniv og gaffel på kina restaurant.. maten smaker mye bedre med pinner :D

    SvarSlett