lørdag 17. oktober 2009

Hakking.

Som dere sikkert har skjønt utfra tidligere innlegg her på min blogg, så er jeg veeeldig glad i håndarbeid. Alt av håndarbeid egentlig. Jeg strikker, hekler, broderer og har til og med prøvd meg på nupereller. Men idag har jeg og min super-gode-snille-håndarbeids-venninne Linda eksprimentert med en ny teknikk for oss; nemlig hakking.

Hva er vel bedre etter en kjempesvart dag, som jeg hadde igår, enn å ta med en pose full av moro, altså garn, og innta sofaen til ei anna håndarbeids-gal dame? Jeg vet nesten ikke noe som er bedre. Som sagt så gjort, klokken 14:00 idag intok jeg Linda`s leilighet og da var galskapen igang. For vi ble enige om at hadde noen sett oss hadde de trodd vi var spik spenna gærne, på godt norsk. Det begynte så fint med kaffe og slarv, litt titting i blader for liksom å finne inspirasjon. Jeg startet vel også faktisk å strikke på et skjerf tror jeg, men visp så tok hakkingen oss. Og DET var gøy. Utstyrt med hver vår krok og garn satte vi igang å prøve ut alle mønster Linda hadde i sin lille lilla bok. Den ble interessant den lappen etterhvert. Og vi hadde så mange ideer til hva vi kunne bruke vår nyfunne galskap til. Det er ikke umulig anna enn at det kommer bilder av galskapen etterhvert.

Timene flyr utrolig fort i godt selskap. Jeg hadde først en plan om å være hjemme rundt kl seks. Så ble det til at jeg skulle reise hjem kl sju, vips var klokka halv åtte og etter enda en visp så var jeg hjemme halv ni. Og som om ikke det er nok har jeg nesten ikke tid til å skrive dette her engang for jeg må fortsette å hakke.Ha en fin lørdagskveld alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar