torsdag 15. oktober 2009

Menn som kan lage mat.

Det er en ting jeg aldri har vært bortskjemt med, og det er å komme hjem til ferdig middag. Når man er alenemor så er det gjerne ingen til å lage middag til meg noen gang. Som regel kommer man hjem og må begynne med mat etter jobb.Idag kom Kinderegget hjem til ferdig middag.

Jeg har vært så heldig at jeg har funnet meg en mann som er en racer på kjøkkenet. Og ikke nok med at han er en racer, han liker det faktisk også. Og ikke minst er han kjempeflink. Det er ikke sånn at han svinser sammen noe enkelt eller lettvint når han først lager mat. Nei, hos min samboer er det å lage alt etter boka. Selvsagt lager hans også noe lettvint når tida er knapp, men som regel tryller han fram de lekreste retter. Og på lørdager og søndager spretter han opp (altså han spretter ikke opp HVER lørdag og søndag da) og lager frokost. Det er sånn jeg setter utrolig stor pris på, nettopp fordi jeg ikke er bortskjemt med det.

Så idag når jeg kom hjem etter 8 timer med teori og lastberegning, lettere ør og surrete i hodet ble jeg så glad når jeg ble møtt i gangen av middags-lukt. Bare tanken på at jeg slapp å starte med middags-laging etter en såpass lang dag er nok til at mor smiler fra øre til øre. Jammen hadde ikke min kjære laget middag. Det var koteletter, poteter, makaroni-stuing og brun saus. Og den sausen var hjemmelaget. Ikke noe pose-juks her nei. Og i tillegg hadde jammen min eldste håpefulle danset over gulvene med støvsugeren. Hva ble det igjen til mor å gjøre da? Jo, nyte middagen og få en halvtimes middagshvil på sofaen.

2 kommentarer:

  1. Så flink pilt du har:-) Jeg har bare kjørt 2 vaskemaskiner og tørketromler, laget middag, bakt brød, vasket dusjen idag e. Jo seff værre på jobb itilegg.

    SvarSlett
  2. Gurimalla... Det hørtes flott ut. Da er det bare å nyte det :)

    SvarSlett