onsdag 14. oktober 2009

Julemarsipan.

Jeg antar nå at mange vil være uenig med meg men den sjansen tar jeg. Jeg er helt enig i at jula kommer altfor tidlig i butikkene hvert eneste år.Og for meg så gjør det at jeg overhodet ikke har noen julestemning når jula banker på døra. MEN...

Da jeg kom på terori-kurs idag satt jammen meg karene og drakk julebrus.Hallo, vi er ikke i midten av oktober enda en gang. Det er altfor tidlig også er enden på visa mange plasser at det ikke er julebrus og oppdrive når jula virkelig kommer.Her i huset er det helt forbudt med julebrus før 1.desember. Skal man drikke det fra allerede nå, hvor blir det av sjarmen med julebrus da? Nei, der har mor vært streng bestandig ja. Ikke vil jeg ha ribbe heller jeg før julaften. Syns liksom ikke ribba smaker så godt den 24.desember hvis man har spist ribbe i oktober liksom. Det samme med sylte. Nå elsker jeg sylte. Sylte,lefse og sennep... Mmmmmm, jeg trenger ikke annen mat i jula. Men også der og er mor streng, ingen sylte før 24.desember. Jada, jeg vet at jula liksom er altfor kort men syns allikevel at de 7-8 dagene det pågår er mer enn nok med sylte, ribbe og alt som følger med.

MEN, det er en ting jeg IKKE klarer å ligge unna når det kommer i butikken; nemlig julemarsipan. Jeg prøver og prøver så hardt jeg kan å gjøre meg hard og ikke kjøpe men idag sprakk jeg. Jeg kjøpte det ikke sjøl vel og merke, men jeg slang med leppa på kurs angående julebrusen også kom jeg vel til å nevne at marsipanen hadde jeg vanskelig for å holde meg unna, og vips hadde kompisen min kjøpt julemarsipan-pølse til meg. Åååååå så godt... Faren er bare at nå klarer jeg ikke la være neste gang jeg går forbi. Så egentlig var det veeeeldig dumt men guuuuu` så godt. Når den helt ferske marsipanen smelter på tunga da er det lykke. Også kjøpte jo han kompisen med kaffe til meg i tillegg da så jeg klarte ikke være sint på han veldig lenge.
Kindereggets svakhet er definitivt JULEMARSIPAN!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar